SAHABAT SEPERJUANGAN

Thursday, November 4

ku REDHA

entri kali ni tak sama dengan post2 sebelum ni.....
kali ni aku just nak cerita sikit keadaanku di perlis....
sebenarnya beberapa hari lagi aku akan pulang ke kampung halaman menyambut hari raya korban bersama keluarga...
selepas puas bercuti selama dua minggu aku akan balik ke uniMap untuk menduduki final exam sem3....
*ya ALLAH.... berikanlah aku ketenangan hati supaya aku dapat menjawab exam dengan baik....
tapi ada satu peristiwa yang memungkinkan aku xdapat balik kampung....
banjir!!!
keadaan banjir di kangar pada hari pertama

selama aku hidup xpenah aku berada dalam keadaan banjir...
ini kali pertama...
dengan bunyi angin yang agak menyeramkan....
perasaanku bercampur baur....
adakah aku akan selamat??
atau.....
................
xdapat aku bayangkan.....

macam2 ura2 yang aku dengar...
empangan nak pecah la.....
2 empangan akan dibuka serentak....
satu di thailand dan satu ag di perlis.....
dan paras air laut semakin tinggi.....
khabar2 angin ni menyebabkan kami semua xleh duk diam....
masing2 takut..
aku pun begitu...
sungguh hebat kekuasaan ALLAH.....

jika dengan izinnya....
ALLAH boleh hanyutkan kami sekali gus...
tapi alhamdulillah.....
kami masih lagi selamat..
tiada sebarang kecederaan...
juga tiada kemalangan jiwa berlaku....
ku panjatkan syukur kepada-Mu, ya ALLAH........

kami masih lagi dalam keadaan berjaga-jaga....
untuk sebarang kemungkinan yang bakal berlaku....
jauh di sudut hati kami berdoa supaya kami selamat dari musibah ini......

tapi jika semua ini berlaku....
aku redha....
inginku memohon seribu kemaafan.....
dari beberapa individu.....
iaitu....

abah...ma...
kak sayang ma ngan abah....
kak mintak maaf sebab banyak menyusahkan ma ngan abah....
kak seorang anak yang degil....
jika kak pergi dulu...
ma ngan abah redhakanlah pemergian kak....
doakan kak....
dan halalkan makan minum kak.....
zawji.....
maz mintak maaf banyak2 atas semua yang berlaku....
maz banyak susahkan abg......
erm.....
maz xtau nk tulis p.....
1 j maz nk abg tau......
m.c.m sgt2!!!

semua kenalanku.....
jika..
sepanjang perkenalan kita...
aku ada buat salah dan silap......
halalkan jika aku ada berhutang walau 1sen....

ayuh kawan2......
sama2 kita berdoa supaya kita selamat dari bencana alam ini.....
berdoalah supaya kita dapat kembali ke kempung dengan selamat......
berdoalah supaya kita dapat menyambut hari raya aidil adha bersama keluarga tersayang...
berdoalah supaya kita dapat melapah lembu (bagi lelaki) dan memasak gulai (bagi perempuan)....
akhir sekali...
berdoalah supaya kita dapat menjawab exam dengan baik......
dan berdoalah supaya kita berjaya mendapatkan result yang gempak walaupun dilanda banjir....
amiiin............

1 winks2x.......:

MY FAVOURITE

  • jalan2 bersama org y trsayang... =)
  • picnic ngn y trsayang......bestnye.....
  • merakam detik2 manis bersama org tersayang... =]
  • time xduk umah, suke gayut ngn si kenit ngn budak udoh
  • do something creative....suke sgt!!
  • kdg2 baca novel....
  • online....facebooking..... blogging..... cari cite2 baru untuk dimuatkan lam blog dan note fb.......... ;-)

Nikmatnya hidup ini....

Nikmatnya hidup ini....
Ku mengimpikan sebuah keluarga bahagia

sebaik-baik perhiasan ialah wanita solehah