SAHABAT SEPERJUANGAN

Friday, December 3

DEKAT DI HATI

Assalamualaikum wrh wbt..........

Ku pasrah segalanya.....................


Pernah hati ini terguris,
dengan fitnah dan tomahan menghiris,
Sehingga terasa diri ini hina,
kerna tiada siapa yang sudi membela,
ku tabahkan hatiku harungi hidup,
biarpun tiada siapa yang menemani,
keseoranganlah aku di laulan sepi,
ditinggalkan mereka yang ku percayai...


Namun ku tahu ada hikmahnya,
setiap segala yang menimpa diri,
ku serahkan segala padamu tuhan,
yang berkuasa jua mencipta...
Kerana engkau maha mengetahui,
segala apa yang terbuku di hati....


Yaa allah tidak ku terdaya lagi,
menahan dugaan yang mencabar ini..
Terasa bagai noktah telah ku temui..
Mengakhiri segalanya...


Yaa allah engkau lindungilah aku,
bekalkanlah daku dengan limpahan iman,
agar tabahku menghadapi dugaan,
agar tidak ku terhenti di pertengahan...


Kini di sini aku berdiri bersama harapan yang tulus suci..
Agar terbitlah kembali mentari pagi,
setelah malamku berkalut benci..............




aku hanya insan biasa...
yang tidak mampu membuat apa2...
tika diriku dicemuh...
tika diriku difitnah...
hanya pada-Mu aku berserah...
agar insan yang benci padaku akan sedar...
bahawa aku adalah mereka...
dan mereka adalah aku...
tohmahan yang diberi adalah doa untuk dirinya sendiri...

0 winks2x.......:

MY FAVOURITE

  • jalan2 bersama org y trsayang... =)
  • picnic ngn y trsayang......bestnye.....
  • merakam detik2 manis bersama org tersayang... =]
  • time xduk umah, suke gayut ngn si kenit ngn budak udoh
  • do something creative....suke sgt!!
  • kdg2 baca novel....
  • online....facebooking..... blogging..... cari cite2 baru untuk dimuatkan lam blog dan note fb.......... ;-)

Nikmatnya hidup ini....

Nikmatnya hidup ini....
Ku mengimpikan sebuah keluarga bahagia

sebaik-baik perhiasan ialah wanita solehah